Follow Us @ozgurkitaplar

Temmuz 11, 2016

Lola ve Komşu Çocuk - Stephanie Perkins // Kitap Yorumu

Özgün Adı: Lola and the Boy Next Door
Seri: Anna and the French Kiss #2/3
Yazar: Stephanie Perkins
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Çeviri: Aslı Tümerkan
Türü: Genç Yetişkin, Romantik
Sayfa Sayısı: 320 (ciltli)
Goodreads Puanı: 4.02
Lola ve Komşu Çocuk, hem tatlı bir aşk hem gerçekçi bir dostluk hem de John Green ve Rainbow Rowell sevenlerin zevkle kucak açacağı bir kendini bulma hikâyesi.
                                                                    Geçmişinde kalan çocuk, gelecekteki aşkın olabilir mi?                     Henüz kendini geliştirme aşamasındaki tasarımcı Lola Nolan modaya inanmıyordu... O, kostümlere inanıyordu. Kıyafet ne kadar parıltılı, eğlenceli ve farklı, yani etkileyiciyse o kadar iyiydi. Ve Lola'nın hayatı, özellikle de seksi rockçı erkek arkadaşı varken mükemmele gayet yakındı.

Ta ki Bell ikizleri olarak da bilinen Calliope ve Cricket mahalleye tekrar taşınıp Lola'nın derinlere gömdüğünü düşündüğü acı verici geçmişini günyüzüne çıkarana kadar.                                                                                                                                                                                                        New York Times Çoksatan:
-2012 YALSA En İyi Genç Edebiyatı
-2013 ALA Rainbow Seçkisi
-2012 The Inky Awards Silver Inky Ödülü Adayı
-2011 Goodreads Choice Award En İyi Genç Yetişkin Romanı Adayı


Puanım; 3

Kitabı bir ara yarım bırakmak zorunda kaldım ama devam ettim ve etmesem de olurmuş yani dedim. Ya ben kitabı eh, idare eder düzeyde sevdim yani bir Cricket Bell olmasa okunmazdı bence kitap.

Hoşuma giden bazı şeyler oldu, komik bulduğum ve ilginç yanları var. Farklı bir kitap öncelikle alışılmış bir genç yetişkin/romantik türünde bir kitap değil. Dili, yazım şekli farklı ama kitabı çok sevemedim ya böyle bir şey eksikmiş gibi bilmiyorum böyle bir tuhaftı kitap çok benimseyemedim diyebilirim içime sinmedi :/

Öncelikle kitapta fazla olay yok ve durağan geçiyor bu da beni biraz sıktı. Karakterler iyidi diyebilirim ama Lola'ya gıcık olduğumu söylemeliyim hani sonlara doğru biraz daha iyidi belki ama ben Lola karakterini sevemedim. Farklı stili onu farklı yaptı ama hareketleri, davranışları bana böyle saçma geldi. Lola ve Calliope dışında bütün karakterler güzeldi ama o ikisi bana gıcık geldi sevmedim. Özellikle kitaptaki bazı olaylar bana saçma ve yersiz geldi gerçekçi bulamadım kitabı okuyacaklar için spoiler olmaması açısından örnek vermesem daha iyi.

Max ise bende soru işareti. Yazar Max'ı neden birden çift karakterli bir insanmış gibi yazmış ki. Yani başlarda sevdiğim ama sonlara doğru tokat atılası bir karakter olmasını istemezdim ama oldu. Ki Max olayı da olmasa kitapta olay yok. Kızabileceğimiz, nefret edeceğimiz ve kitapta aksiyon yaratacak bir karakter olmadığı için boşluğu Calliope yalanıyla, Max ise Lola'ya davranışı ile doldurdu gibi oldu. Ama benim için basit oldu. Bir türlü heyecan yakalayamadım kitaba karşı. Kitap güzel ve tatliş bir hikaye evet ama tuzsuz ya da baharatsız yemek gibi bana tat vermedi. Kitabın içi kapak tasarımı kadar canlı değildi :D Mükemmel bir tasarım yani kitabım baskısı çok çok güzel. Yabancı Yayınları gerçekten çok güzel işler ortaya çıkarıyor. Süper bir kapaktı ama içinin eksikliğini kapatamadı.

Kitabın bu kadar çok övülmesi de ister istemez bir beklenti oluşturuyor ve okuyacağım kitabın mükemmel olduğunu düşündürüyor en azından bana çünkü aşırı derecede övüldüğünü herkes biliyordur. Ama okuduğumda değişik oldu yani benim açımdan umduğumu bulamadım ve sıkıldım. Aslında orijinal bir kitap ve güzel de bir kitap ama bir şeyi eksikmiş gibi geldi, tam benimseyemedim hikâyeyi, olaylar basit geldi falan bilmiyorum belki bunda sonunu biliyor oluşum da etkili çünkü kitabın ismi belli, mutlu son olacağı belliydi yani. Kitabı okuyacaksanız eğer kesinlikle beklentisiz başlayın, sıradan bir hikaye okur gibi. Bu kadar çok sevilen kitabın bir sevmeyen olarak yorumunu yapmam zor oldu ama bunlar benim düşüncem sadece umarım okuyup seversiniz benim aksime.

Cricket kitabı parlatan karakter bence o olmasa ne olurdu bilemem ayrıca :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder