Follow Us @ozgurkitaplar

Ocak 11, 2016

Bir Başka Mavi - Amy Harmon // Kitap Yorumu

Kitap: Bir Başka Mavi
Özgün Adı: A Different Blue
Yazar: Amy Harmon
Yayınevi: Yabancı
Çeviri: Arzu Altınanıt
Türü: Yeni Yetişkin, Dram
Sayfa Sayısı: 386
Goodreads Puanı: 4.23
Benim Puanım: 3/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku











Arka Kapak

Bir Başka Mavi, hiç kimsenin "birisi" olmasının...
alışılmadık bir dostluğun, umudun iyileşmeye
ve kefaretin aşka dönüşmesinin hikâyesi.

Blue Echohawk kim olduğunu bilmiyordu. Gerçek adından ya da doğum gününden bihaberdi. İki yaşında terk edilmiş, bir başıboş tarafından büyütülmüş ve on yaşına kadar okul yüzü dahi görmemişti. On dokuz yaşına geldiğinde, yaşıtları üniversiteye ya da yeni hayatlarına doğru giderken, Blue hâlâ lise son sınıftaydı. Annesiz, babasız, inançsız ve geleceksiz Blue Echohawk aynı zamanda zorlu bir öğrenciydi. Sertti ve kendi bildiğini okuyordu. Ayrıca son derece çekiciydi. Yani, genç bir İngiliz olan ve sorun çıkaranları kanatları altına almaya meyilli ve Blue'yu çözmeye kararlı tarih öğretmeninin tam tersiydi.

Âşık olmak, kim olduğunuzu bilmediğinizde zor olabilir. Kim olduğunu ve sizinle neden birlikte olmaması gerektiğini tam olarak bilen birine âşık olmak ise imkânsızdır.

Övgüler

"Şimdiye kadar bir karaktere hiç bu kadar bağlanmamıştım. Mendillerinizi kapın ve uzunca bir süre oturmaya hazır olun, çünkü bu kitabı bitirene kadar bırakmak istemeyeceksiniz!
-Read This ~ Hear That-

"Amy Harmon'ın yarattığı hikâyeler ve karakterler, bir şekilde içime işliyor ve kalbimi yıkıp geçiyor."
-Brittany and Bianca Blab Books-

"Bir Başka Mavi'nin duygusal şiddeti okurları sarsacak. Amy Harmon büyüleyici bir hikâyeye imza atıyor ve bir kez daha okurlarını kelimelerin ötesinde etkilemeyi başarıyor."
-Romantic Reading Escape-


Benim Yorumum

Yorum girmeyeli uzun zaman oldu kusura bakmayın ama hiç vaktim yoktu. Sınavlar, ev işleri, misafir falan derken okumaya hiç vakit bulamadım. Sınavlar beni bitirdi zaten umarım iyi olur :) Neyse sonunda senenin ve ayın ilk kitabı bir başka mavi yorumum ile geri döndüm. 

Kısaca bir konuyu anlatayım sonra da yorumuma geçeyim. Blue Echohawk iki yaşlarında Jimmy adında bir adam tarafından terk edilmiş bir şekilde bulunur. Jimmy onu büyütür ama Blue babası sandığı Jimmy’i kaybettiğinde yalnız kalır ve Jimmy'nin ablası yani halası Cherly ile yaşamaya başlar. Kendini Jimmy’den öğrendiği ağaç oymacılığına verir ama bu ona yalnızlığını ve yaşadığı kaybı unutturmaz. Yaşadığı hayat yüzünden okula gidemeyen Blue 19 yaşında hâlâ lise son sınıftadır ve tarih dersine giren Bay Wilson ile tanıştığında ki güzel atışmalarını okumak zevkliydi hayatı değişmeye başlar. 


"Pişmanlıktan kaçmanın bir yolu yok.
Bunun aksini söyleyen olursa kulak asma.
Pişmanlık yaşamın ağızda bıraktığı
kötü tattır." 

Zaten arka kapakta kitabın konusu gibi okuyunca en azından ne okuyacağınız hakkında bir fikir sahibi oluyorsunuz. Ben yazar Amy Harmon'a Tersyüz kitabından sonra vurulmuştum. Yani kalemini, yazış tarzını, kurgu ve karakterleri falan her şeyini yani çok sevmiştim. Tersyüz çok sevdiğim ve unutamayacağım bir kitaptır ki herkese de tavsiye ederim :)

Ama Bir Başka Mavi beni o kadar cezbetmedi. Kitabın sevmediğim yanları oldu söyleyemem kitabı okuyacaklar için spoiler olmasın diye ama keşke olmasaymış dedim. Sevdiğim de çok yanları oldu bu yüzden ortada kaldım 3 puan verdim :)

Ben bir başka mavi de yine yazarın kalemini sevdim o kadar güzel ki su gibi geçiyor zaman ve okudukça okuyası geliyor insanın ama bitince bir durgunluk çöküyor keşke bitmeseydi diye. Kalemi çok güzeldi yani ama bir o kadar güzel olan da duyguyu yansıtması. Bence okura duyguyu çok güzel yansıtıyor ben çok seviyorum o kadar ki gözlerimin dolduğu yerleri bile var. Kurgu da güzel ama keşke farklı bir şekilde işleseymiş de dedim. O yüzden kırdım puanı zaten. Kırmanın diğer bir sebebi de kitabın sonu. Bana sonu aceleci ve karışık geldi. Tesadüfler silsilesi gibiydi ya. O nasıl ordan çıktı, nasıl ya, hadi canım.. diyerek bitti kitap. Domino taşı gibi. Bir hata mahvediyor hayatları.

Karakterlerden en sevdiğim Bay Wilson yani tarih hocasıydı. Çok tatlı bir adamdı ya :)) 22, 23 yaşlarında bir öğretmen ve dersi işleyiş şekli çok hoşuma gitti. Wilson'ın da geçmişte yaşadığı bir takım sorunlar vardı ve bu yüzden Blue ile de ortak noktaları oluyor. Blue'ya yardım ediyor ve onun yanında oluyor. Wilson'ın Blue ile öyle klasik, klişe bir öğretmen öğrenci ilişkisi yok bu yanı güzel.

Alçak bir sesle, "Yaşlı adam ne dedi?" diye sordum. 
"Merak etmememi söyledi.'Kadınlar ağlarlar. Eğer senin yüzünden ağlıyorsa
seni hâlâ seviyor demektir' dedi."
Wilson, yaşlı adamın titrek sesini taklit etmeye çalışmıştı. 
Bana baktı ve muzip bir ifadeyle gülümsedi.
"Ağlamayı bıraktığın zaman endişelenmem gerektiğini söyledi."

Blue karakterinin güçlü oluşunu sevdim. Aldığı kararlar, yaptıkları, davranışları tartışılır tabi ama duruşu yani güçlü oluşu güzeldi. Jimmy'den öğrendiği ağaç oymacılığı sanatını yapması güzeldi. Yazar öyle güzel anlatmış ki oymacılığı benim de bir yapasım geldi yani :) 20 ya da 21 yaşında tam olarak yaşını bilmiyor çünkü Jimmy onu bulduğunda 2, 3 yaşlarındaymış yanında kimlik falan yokmuş. Jimmy ile yaşadığı için ve Jimmy de hep seyahat ettiği için bir yerde uzun süre yaşamadıkları için düzenli bir okul hayatı olmamış. Bu yüzden liseyi geç bitirmek zorunda kalmış.

"Kalbi kırık ve incinmiş hissediyordum. 
O gece Tanrı'ya yalvardım.
İstediğim şeyin sevgi olduğunun farkında bile olmadan 
sevgi için hüngür hüngür ağladım."

Kitabı ne sevdim ne de sevmedim. Duygusu çok güzel ama sevmediğim yanları, olmasaydı dediğim yanları vardı. Akıcı, çabuk okunan bir kitap. Çevirisi güzel evet ama sanırım matbaadan kaynaklı bazı kelimelerde hata var. Kapağı da güzel yani orjinal kapaktan daha güzel. Herkesin bir şeyler öğrenebileceği bir kitap yine de. Çünkü işlenen konu güzel.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder