5 Aralık 2015 Cumartesi

[ 22. KCY Blog Tur ] Ürperti - Maggie Stiefvater || Ön Okuma & Yorum

Kitap: Ürperti
Özgün Adı: Shiver
Yazar: Maggie Stiefvater
Seri: The Wolves of Mercy Falls #1/4
Yayınevi: Pegasus
Çeviri: Zarife Biliz
Türü: Genç Yetişkin, Fantastik - Paranormal
Sayfa Sayısı: 400
Goodreads Puanı: 3.78
Benim Puanım: 4/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku












Arka Kapak

Gözlerimi açtım,
sadece Grace ve ben vardık,
artık ondan ve benden başka
hiçbir yerde hiçbir şey yoktu. 
Sanki öpücüğümü ve beni
içinde tutmak istermişçesine
dudaklarını birbirine bastırıyor,
avcumdaki bir kuş kadar
kırılgan bu anı tutuyordu.


soğuk 
Grace senelerce evinin arkasındaki ormanda yaşayan kurtları seyretmiştir. Aralarından bir tanesi, sarı gözlü olan – onun kurdu  ise bakışlarına hep karşılık vermiştir. Birbirlerine tanıdık gelseler de Grace sebebini bilmemektedir. 

sıcak
Sam ikili bir hayat sürdürmektedir. Kurtken, sevdiği kızın sessiz bakışları altında yaşamaktadır. Fakat her sene kısa bir süreliğine tekrar insan olmasına rağmen Grace’le konuşmaya cesaret edememiştir…
şimdiye kadar

ürperti
Grace ve Sam için sevgi, adını koyamadıkları bir his olmuştur. Ancak bir kez dile getirildiğinde görmezden gelinemez bir hal alacaktır. 
Sam insan formunda kalmaya çabalamalı, Grace ise onu yanında tutmaya çalışmalıdır. Fakat bunun için geçmişin yaralarına, şimdiki zamanın kırılganlığına ve 
geleceğin imkânsızlığına göğüs germek zorunda kalacaklardır...



Benim Yorumum

Kitap cadılarından merhabalar :)) Çok güzel bir tura katıldım ve çok güzel bir kitabı inceliyoruz. Kitaptan bir sürü alıntı ve sürprizleri Kitap Cadılarının Yolculuğu sayfasından takip edebilirsiniz.

Ya önce kitabın kapağına bir bakar mısınız lütfen. Ben bayıldım. Kitabın kapağına baktığımda aklıma hep kitaptaki çok sevdiğim bir sahne geliyor, cidden çok güzeldi. Kurt adam severleri neredeler acaba? Çünkü bu kitabı çok seviceksiniz.

Kitap akıcıydı yani ufak tefek çeviri hataları vardı fakat o kadar da göze batmıyor. İlk başları okurken elimden bırakamadım çünkü her sayfasında şimdi ne olucak, nasıl olucak falan demekten elimden düşmedi. Ortalarına doğru kitapta bir durağanlık var ama sonlara doğru o kadar sürükleyici bir hâl alıyor ki çok şaşıracaksınız. O sonu okuduktan sonra zaten meraktan ve Sam aşkınızdan ikinci kitap arayışına giriyorsunuz. 

Sam bir kurt adam ama allahım yani o nasıl bir kurt adam. Sam'i çok sevdim ya. Bir sempatik bir tatlı bir yakışıklı falan var ya :D O sarı gözler falan. Ayrıca Sam'in Grace için yazdığı şiirler çok güzel. Yani Sam'i  ve Grace'i okurken kitaptan daha bir zevk alacaksınız.


Kısaca bir konuya değineyim ben. Grace küçük bir kızken kurtlar tarafından ormana sürüklenir ve saldırıya uğrar. O saldırıdan sonra ise tek hatırladığı sarı gözlü bir kurdun onu kurtardığıdır. Sam -sarı gözlü kurt- ve Grace birbirlerini daha gördükleri ilk andan beri birbirlerine karşı bir çekim hissederler. Sam soğuk havalar yüzünden kışları kurt yazları ise insan olarak yaşıyordur. Ayrıca her kış Sam Grace'in evinin önünde, ormanda, onu izliyordur. Bu böyle 6 yıl sürer. Fakat Grace'in okuldan tanıdığı arkadaşı Jack gizemli bir şekilde ölünce ve bedenide morgtan yok olunca işler karışmaya başlar. Saldırıya uğrayan Jack dönüşüp bir kurta bürününce ormandaki diğer kurtadamların da sırrı yavaş yavaş açığa çıkmaya başlar. İnsanlar korkmaya başlayınca avcılar ve polis işbirliği ile birlikte kurt avına çıkarlar. Bunu duyan Grace'in ise tek düşündüğü ormandaki kurdu Sam'dir.


Bence güzel bir seri. Kitapta hem Grace hem de Sam'in kendi ağızlarından düşüncelerini okuma fırsatı yakalıyorsunuz ve bu geçişler kitapta kötü durmamış. Ben çok sevdim Grace ve Sam'in kendi düşüncelerini okumayı. Ayrıca kitabın sonu da çok güzel. Ben en çok sonunu sevdim başları da güzel ama o son var ya çok süper olmuş. Kesinlikle fantastik kitap severlerine ve kurtadam hayranlarına bu kitabı öneririm.


Kitabın tasarımı, baskısı ve iç kısmı gerçekten çok güzel. Ürperti sayfalarının font renginin mavi olması çok tatlı eh tabi ki beklenti de yeşil renkte. Yani cidden çok güzel bir seri ve tasarım. Pegasus yayınları çok güzel basmış onlara da teşekkür ederiz :) Ayrıca Ürperti ve Beklenti kitabını kazanma şansı yakalayabilirsiniz. Facebook, instagram ve rafflecopter çekilişlerine katılabilirsiniz.

Kitap cadılarındaki görevime geleyim mi artık ˘︶˘ Kitabın ön okuması için aşağıya bakın gençler :) Ve Beklenti yorumumda tekrar görüşmek üzere :D

Ürperti'nin Aldığı Ödüller ve Adaylıklar Listesi

Indies Seçimleri Kitap Ödülü Finalisti
ALA Genç Yetişkin Türünde En İyi Kitap
ALA Okuma Alışkanlığı Olmayanlar İçin En İyi Başlangıç Kitabı
2011 ALA Genç Yetişkinler Türünde En İyi Karton Kapak
Amazon En İyi Gençlik Kitabı Ödülü
Border’s Original Voices Ödülleri Finalisti
Gençlik Dalında Barnes & Noble 2009 En İyi Yirmi Kitap Arasında
CBC Çocukların Seçimi Ödülleri Finalisti
SIBA 2010 Kitap Ödülü Finalisti
Glamour Ödülleri Ses Getiren En İyi Kitap
Midwest Booksellers 2010 Çocuk Edebiyatı Ödülü
Georgia Peach Ödülleri 2011 Kazananı
VOYA: En İyiler Listesi
YALSA Gençlik Dalında En İyiler Listesinde Avustralya Silver Inky Ödülü Kazananı
2011 CO Blue Spruce Genç Yetişkin Kitap Ödülü Adayı
2010-2011 FL Genç Okuyucular Ödülleri Adayı
2010-2011 MD Black-Eyed Susan Kitap Ödülleri Adayı
2010-2011 NC Genç Yetişkin Türünde En İyi Kitaplar Listesinde
2011 NH Flume Genç Okuyucuların Seçimleri Ödülü Adayı
2010 OR Genç Yetişkin Dalında En Sevilen Kitaplar Listesinde
2010-2011 PA Genç Okuyucuların Seçimleri Ödüllerinde Genç Yetişkin Dalı Adayı
2011-2012 TN Volunteer State Ödülleri Genç Yetişkin Dalı Adayı
2011 NCSLMA Genç Yetişkin Kitap Ödülü Adayı
2010-2011 Pennsylvania Genç Okuyucuların Seçimleri Adayı
2010 TAYSHAS En İyi Okuma Listesinde

Ön Okuma
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...