Follow Us @ozgurkitaplar

Aralık 09, 2015

[ 22. KCY Blog Tur ] Beklenti - Maggie Stiefvater || Playlist & Yorum

Kitap: Beklenti
Özgün Adı: Linger
Yazar: Maggie Stiefvater
Seri: The Wolves of Mercy Falls #2/4
Yayınevi: Pegasus
Çeviri: Selim Yeniçeri
Türü: Genç Yetişkin, Fantastik - Paranormal
Sayfa Sayısı: 382
Goodreads Puanı: 3.93
Benim Puanım: 3/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku












Arka Kapak

Kurt kafatasındaki insan gözleri bana suyu hatırlatıyordu: Bahar göğünü yansıtan berrak su mavisi, yağmurda bulanmış bir dere kahverengisi, yazın yosun tutmaya başladığında rengi değişen göl yeşili, karla kaplı bir nehrin grisi. Eskiden yağmurla ıslanmış huşların arasından beni izleyen sadece Sam'in gözleriydi fakat şimdi bütün sürünün bakışlarını üzerimde hissediyordum; bilinen şeylerin, söze dökülmeyen şeylerin ağırlığıyla.


özlem
Grace ve Sam birbirlerine kavuştukları anda, bir daha ayrılmamak için savaşmak zorunda kalacaklarını anlamışlardır. Sam için bu, kurtadam geçmişiyle hesaplaşmak anlamına gelmektedir; Grace içinse gittikçe belirsizleşen bir gelecekle yüzleşmek…

kayıp
Bir anda dünyalarına giren yeni kurt Cole'un geçmişi ızdırap ve tehlikeyle doludur. Genç adam kendi iblisleriyle savaşırken kurt hayatına kucak açmakta ve insanlıkla bağlarını koparmaya çalışmaktadır.

beklenti
Grace, Sam ve Cole için hayat iki kuvvet -kurt ve insan- arasındaki mücadeleden ibarettir; aşk ise iki farklı yüzünü hep aynı anda göstermektedir: yürek parçalayan ve mest eden, özgürleştiren ve tutsak düşüren, kışkırtan ve ürküten… Ama üç gencin dünyaları parçalanırken bile beklentileri hep aşk olacaktır…


Benim Yorumum

Beklenti güzeldi ama ürpertinin o güzel bitişini beklentide bulamadım. Beklenti ürpertiden sonra fazla olmamış bence. Beklenti'nin arka kapağında "Ürperti, hayranların daha fazlasını istemesine sebep olduysa, Beklenti onları kesinlikle yalvartacak." diye bir söz var Romantic Times''tan. Evet ürperti bittikten sonra gerçekten de beklentiyi bir an önce okumak, bitirmek istedik. Ama ürpertinin o güzel duygusunu beklenti de bulamadım. Bunda yeni karakterin etkisi de olabilir. Çünkü neredeyse Sam ve Grace yoktu kitapta.


Cole adında Beck'in dönüştürdüğü yeni bir karakter eklendi kitaba. Cole bence sorunlu bir çocuk. Geçmişiyle alakalı bir takım şeyler yaşamış bu da onu ölmek istemesine itmiş.

Cole ilk kitapta kurtadamlar ve onların dönüşümü ile ilgili bilinen bütün teorileri yok ediyor resmen. Kitabı okuyunca daha iyi anlayacaksınız. Kısaca Beklenti'yi anlatayım.

Ürperti'yi okumayanlar için küçük bir spoiler içerebilir !!!

Sam'e uygulanan tedavinin işe yaraması büyük etki uyandırır çünkü aynı tedavi Jack'te işe yaramamıştır. Jack'in ölümü Isabel'i üzer fakat kurtadamlara karşı bir nefret beslemesine yol açmaz.
Sam ile Grace için ise işler zorlaşır. Sam iyileşmiş olsa da bir gün Grace'in babasına Grace'in odasında ve onun yatağında uyurken yakalanınca işler zorlaşır. Çünkü Grace'in anne ve babası Sam'i onun odasında yakalayınca Grace ile Sam'in görüşmelerini engellemeye başlarlar.

Öte yandan Grace hiçte iyi değildir. Sağlığı gittikçe kötüleşirken kimsenin elinden bir şey gelmez. Çünkü hastalığının tek bir tedavisi vardır ve bu ya onu öldürecek ya da yaşatacak. Fakat işin kötüsü iki şekilde de bir kayıp yaşanacak.

Spoiler etkisi kalkmıştır !!! 

Beklenti'nin sonunu sevdim çünkü üçüncü kitap ebedi için beklentileri yükseltiyor. Ürperti eğer tek kitap olsaydı bence çok daha güzel olurdu. Çünkü Beklenti çok fazla Ürperti'den sonra beklentileri karşılamıyor.
Ürperti'den sonra Beklenti'yi okurken daha fazla heyecanlanırım diye düşünmüştüm ama olmadı. Çok fazla akıcı değildi ama sonlara doğru yani 280-300'lerden sonrası bence güzeldi. Ürperti Grace ve Sam açısından da anlatılmıştı. Beklenti de Sam, Grace, Isabel, Cole açısından anlatıldı. Yani Cole ve Isabel'in de düşüncelerini okuduk.


Beklenti'nin sonu da çok güzeldi. Kitap daha güzel olabilirdi ama yazar değişik bir şekilde kaleme almış Beklenti'yi. Güzel bir sonu vardı evet ama Ürperti'deki o akıcılık Beklenti'de yoktu. Çeviri güzeldi ama. Bu yazarın dilinden kaynaklı bir şey olabilir çünkü ben Beklenti'nin çevirisini Ürperti'nin çevirisinden çok sevdim. Ama bu Ürperti'nin Beklenti'den daha çok akıcı olmasını değiştirmiyor :) 

Kitap sonlara doğru sürükleyici bir hâl aldı sadece. Ama yine de üçüncü kitap Ebedi için merak uyandırıcı bir son yapmış. Ebedi'de nasıl bir sonuç çıkacak merak ediyorum. 

Ayrıca kitabın baskısına tekrar değinmezsem olmaz. Bence çok güzel ya :))

Kitaplara hazırladığımız birbirinden güzel alıntılar için Kitap Cadıları facebook sayfamıza uğrayın derim :)

Kitap çekilişlerimize Rafflecopter uygulamasından, Facebook ve Instagram'dan katılmayı unutmayın!
 
Playlist

Benim turdaki ikinci görevim de playlist hazırlamaktı. Ben de biraz şarkı araştırdım ama zaten çok tatlı olan yazarımız kitapları için bir playlist hazırlamış. Çok güzel parçaların bulunduğu bir playlist ve ben severek dinledim. Yazar sanırım Snow Patrol hayranı :) Eh bende çok severim ki favori şarkım ve severek dinlediğim Snow Patrol - Chasing Cars parçasıdır ^^

Yazarın playlist'ini aşağıdaki resimde bulabilirsiniz. Ama ondan önce sizlere kendim de severek dinlediğim, kitaba da uyduğunu düşündüğüm birkaç şarkı önereceğim :)

∇∇∇
Blue Foundation - Eyes On Fire
David Guetta - She Wolf 
Possibility - Lykke Li
∇∇∇




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder