Follow Us @ozgurkitaplar

Ağustos 17, 2015

Talih Serisi - Müjde Aklanoğlu || Kitap Yorumu

Kitap: Kör Talih
Seri: Talih Serisi 1/2
Yazar: Müjde Aklanoğlu
Yayınevi: Parola Yayınları
Sayfa Sayısı: 720
Goodreads Puanı: 3.50
Benim Puanım: 3/5













Arka Kapak

O, Asla Aşka İnanmaz ve Arkasını Kimseye Dönmez...

Büyük holdinglerin karizmatik başkanı, sınırsız servetin despot sahibi: Arda Mertoğlu! Topluma mal olmuş eşsiz bir Ceo, kadınların yüreğine taht kurmuş pervasız bir kral, çalışanlarının iyilik timsali sert görünümlü müsamahasız patronu...

Ama işler hiç ummadığı anda tersine döndü! Ufacık bir kız; es kaza hayatına sürpriz bir giriş yaptı, yaşamının tüm merkezine bir kraliçe idamesinde izinsizce oturarak, yüreğindeki yasak toprakları savaşmadan teslim aldı. Ve tüm dengeler altüst olurken, terazinin kantarı kaçtı. Evet, Arda patavatsız oldu, Hazal düşünceli… 

Arda milyarla banyo yapıyordu; Hazal babası para vermezse meteliğe kurşun değil, kurusıkı bile atamıyordu. Asiydi ama gurursuz değil… Tamam, mahalle arası, edep yuvası, her çetrefilli işin olduğu arka mahalle bir ortamda büyümüş, ünlüleri televizyonda görüp, beyaz atlı prensle ilgili hayaller bile kurmamıştı. Keza asosyal hayatında, masalların gerçekleşmeyeceğini bilen ender genç kızlardandı.

Okulunun birincisi, babasının şamar oğlanı, abisinin bezelye beyinlisi, annesinin biricik kuzusu, ailenin dil yumağı, asi bebeciği…

Çirkin ördek yavrusu: Hazal
O, daracık kaderin çemberinden inadına geçmek isteyince, isteklerinin arasında sıkışıp kalarak, Kör bir Talih'e denk geldi!





Kitap: Baksana Talihe
Seri: Talih Serisi 2/2
Yazar: Müjde Aklanoğlu
Yayınevi: Parola Yayınları
Sayfa Sayısı: 640
Goodreads Puanı: 3.44
Benim Puanım: 4/5



Satın Almak İçin: D&R, Kitapyurdu, Okuoku









Arka Kapak

O, İflah Olmaz Bir Aşık Olacak...

"Bugün sevip yarına unutacak kadar değil… Beyaza bulayıp seni, yok edecek kadar sevdim…" 

Bunu diyen karizmatik, yakışıklı, kendinden emin, ateşli, tutkulu, âşık adam… Şimdi küstah, kibirli olmasa da müsamahasız, despot ve bir o kadar da tehlikeli bir buzdolabı hâline dönüşmeseydi; Masal kaldığı yerden devam edecek… ti! Ta ki, korkaklığı uğruna hiç düşünmeksizin tüm gemilerini yakıp, limanlarını da ardından ateşe veren, gönlü kör kadın ortaya çıkana kadar...

Hazal Atmaca! Geçmişi sırlarla dolu, yüreği yaralarla kaplı, kendine güvenen ama erkeklere asla güvenmeyen, gözyaşları içinde aşkından ölse bile, burnunu sevdiği erkeğin mendiline silmeyen… Gururlu, masum, inatçı, tutkulu ve bir o kadar korkak bir âşıktı…Ya da öyle sanıyordu!

Yanlış anlaşılmalar uğruna, en savunmasız oldukları anda, geçmişlerinde yaşadıkları giz dolu pençelerin etlerine batmasıyla, geleceğin sırlı yarasından kaçmayı kafalarına koyan âşıklar… Kadere çelme takıp, kendi hayatlarına yön vermeye karar verince, yapacakları en büyük yanlışa, bile isteye imza atma gafletinde bulundular…Hayır, tabii ki bu nikâh defteri değil, olsa olsa yürekteki şeytanın başlattığı intikam senaryosunun, nefret oyunu olurdu! 

Onlar, susmaktan yüreklerinde pas tutmuş, kimselerin merak etmediği sır geçmişleriyle yüzleşirken, birbirlerinin yüreğinde açtığı hazin yarayı sarabilecek mi?


Benim Yorumum

Bu kitapta aşka inanmayan ve geçmişinde bir sürü sorun olan "kör" bir adamın hikâyesi. Araya giren Hazal ve onunla komik ve kavgalı bir tanışmaları olan Arda'nın şirketinde işe girmesi ile tekrar tanışırlar.  Aeda ona guvenecegini bildiği için yanına özel sekreteri olarak alır. Tabi Hazal'da ona yaptığı ithamlardan uyandığı için kabul eder. Ama işler ikisinin de hiç ummadığı şekilde gelişir. Kötü bir olay biten birinci kitap ikinci kitapta daha da kızışır. Geçmişten gelen kötülükler ikilinin peşlerini bırakmazken onların olaylara tepkisi ise şaşırtıcıdır. Kısaca konuyu böyle anlatabilirim diye düşündüm :) 

Sevdiğim türk yazarlardan biri olan Müjde Aklanoğlu'nun talih serisi kitaplarını da bitirdim. Ben yazarın kalemini seviyorum. İlk Bana Sevmeyi Anlat kitabını okuduğum da çok sevmiştim ama daha sonra diğer kitaplarını da okuyunca daha bir sevdim yazarı. Eğlenceli, komik bir yazım tarzı var. Duyguyu çok güzel aktarıyor. 

Ama diğer kitaplarına göre Kör Talih ve Baksana Talihe kitaplarını çok fazla sevemedim. Bana biraz eksik geldi. Ağır bir anlatım demeyelim de fazla geldi bazı sayfalar. Okurken biraz sıkılmadım değil. Diğer kitaplarına göre bu kitabını biraz pasif buldum. Karakterler çok güzeldi ama kitap insanı biraz sıkmıyor da değil. 700 sayfalık kitaplar neredeyse zaten. Karakterler eğlenceli ama en çok Arda'yı sevdim tabi bazen yaptıkları saçma ve yersiz geldi ama iyidi yine de. Hazal da sevdiğim karakterler arasında mesela. Hazla Kaya ile ilgili yaptığı iki üç tane şaka var isminden dolayı onlar da hoşuma gitti hani. Tabi bunda bir Hazal Kaya hayranı oluşumda etkili :D 

Seri hakkında kısaca düşüncelerim bu seriyi Müjde Aklanoğlu'nun diğer kitaplarına göre daha az sevdim ben diğer kitaplarına bayılıyorum. Bu seri de çok güzeldi ama bir türlü içime tam oturmadı. Hep bir şeyler eksik-fazla gibi hissettim okurken. Ama ikinci kitap ilk kitap Kör Talih'e göre daha iyidi bence. Bunda belki ikinci kitapta daha fazla aksiyon olması etkilidir.

Ayrıca yayınevi neden iki kitabı da farklı basmış onu anlamadım kötü duruyor. Yazı tipi de o kadar göze batıyor ki insanın okuyası gelmiyor. Bence Parola Yayınları bir an önce yazı tipi ve baskı olaylarını çözsün :(

Alıntılar

"Kararını değiştirebilirim."
"Bunu nasıl yapacaksın."
"Seni baştan çıkarabilirim."

«๑°~°๑»

"Ben sana bir ömür, her şeyi bıkmadan, usanmadan, kafanı şişirerek anlatırım. Gören gözün, yaslandığın elinin değdiği bastonun olurum... Ben senin her şeyin olurum."

«๑°~°๑»

"Onu gördüğünde yüreğin titrerken, sana görmeyen gözlerinden önce dudaklarıyla tebessüm ederse.. İşte aşk budur."

«๑°~°๑»

"Dünyanın batacağını bilsem ve dünyayı kurtarmakla sana sahip olmak arasında kalsam... Tüm dünya gözümden silinirdi. Hiç tereddütsüz seni seçerdim." 

«๑°~°๑»


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder