Follow Us @ozgurkitaplar

Ağustos 03, 2015

Miyav! Yarın Yeni Bir Hayata Başlıyorum - Gilles Legardinier // Kitap Yorumu

Kitap: Miyav! Yarın Yeni Bir Hayata Başlıyorum
Özgün Adı: Demain J'arrête!
Yazar: Gilles Legardinier
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Tür: Romantizm, Kurgu, Mizah
Sayfa Sayısı: 367
Goodreads Puanı: 3.68
Benim Puanın: 4/5
Satın Almak İçin: D&R, Kitapyurdu, Okuoku



Arka Kapak

Aslında şapşallık aşkın ta kendisidir!

Julie de herkes gibi hayatı boyunca birçok saçmalık yapmıştır. Yine de hiçbiri yeni taşınan komşusunun komik adını görüp ona kafayı takınca yaptıkları kadar olamaz. Onu görebilmek için adeta bir röntgenci gibi geceler boyu kapı deliğinden yolunu gözler. Rüyalarının erkeği olduğunu düşündüğü bu adamın kim olduğunu bulmak için mektuplarını çalmaya kadar götürür işi. Ne yazık ki ilk karşılaşmaları da eli, komşusunun posta kutusuna sıkıştığında gerçekleşir. 

Ve bu, Julie'nin yapacağı büyük küçük birçok şapşallığın yalnızca başlangıcıdır. Bir de adamın gizlediği bir şeyler olduğunu keşfedince işler iyice çığırından çıkar… 

Karşınızda, aşkın temelinde güven ve şefkatin yattığına inanan, hassas, sakar ve aklı bir karış havada bir kadın kahraman. İçinden kedilerin ve koca bir mahalle dolusu insanın geçtiği bu romantik komedide bir kadının sevdiği adam için ne kadar çılgınca işlere soyunabileceğini, dostlarınızın sizin için her riski göze alabileceğini ve aşkın sadece kedilere özgü olmadığını keşfedeceksiniz. 

Övgüler

"Herkesin bayılarak okuyacağı bir aşk hikâyesi."
-Biba-

"Kahkahadan karnınıza kramplar girecek."
-Le Grand Cercle-

"Amélie filmi kadar sevimli ve büyüleyici!"
-Aujourd'hui en France-


Benim Yorumum

Ağustos ayının ilk kitabını bitirdim. Açılışı güzel bir kitapla yaptım. Upuzun bir adı olan Miyav! Yarın Yeni Bir Hayata Başlıyorum eğlenceli ve komik bir kitap oldu benim için. Fransız kitabı olduğu için biraz da fransız kültürü barındırıyor. 

Ben yazarın kadın olduğunu düşünmüştüm ama erkekmiş. Şaşırdım. Neden mi? Çünkü yazar yani Gilles Legardinier kadın ruhunu güzel bir şekilde kaleme almış. Kitap kadın karakter olan Julie'nin ağzından anlatılıyor. Julie komik, şapşal bir aşık. Ben sevdim bu karakteri.

Ricardo Patatras. Erkek karakter ve gizemli bir bey. Değişik bir hayatı var ve kitabın sonunlarında şaşırmamıza neden oluyor. Julie kadar komik değil ama yakışıklı.

Julie ismi yüzünden baya dalga geçmişti Ricardo ile. Onu bir sincapa benzetmişti. Komik suratlı adam. Fakat Ricardo Patatras ile karşılaştığında dili tutuldu. Evet böyle bir isimden böyle bir yakışıklılık beklemiyordu zannımca :))

Julie ve Ricardo tanışması var bir de. Julie adamı merak edip onun posta kutusunu karıştırırken elini posta kutusuna sıkıştırıverir. Eh bir de o halde Ricardo'ya yakalanır. Böylece bizimkinin sapşal halleri başlar. 

Ben kitabı sevdim valla. Komik, eğlenceli ve özellikle orta kısımlardan sonlara doğru sürükleyici. Yazarın okuduğum ilk kitabıydı. Kapağına bakıp tutulmuştum, o yüzden aldım. Ama o kapak çok tatlı değil mi? Kediye ve bakışlarına bayıldım :))

Yazar akıcı bir dille anlatmış kitabı. İlk başlarda biraz sıkıldım ama sonra güzel geldi. Olaylar başladı tabi. Julie Ricardo'nun bir şeyler sağladığından şüphelenince dedektifliğe başlar ve işi çözmeye çalışır. 

Eğer sizde bu gizemi merak ediyorsanız alın okuyun derim. Akıcı dili ve güzel anlatımıyla komik bir aşk kitabı. Romantik komedi tadında keyifle okunulabilir.

Alıntılar

"Gerçek mucize hayat değil. O her yerde kaynaşıp duruyor. Gerçek mucize aşk, Julie."

"Antrenman yaparsan onun kadar iyi koşmayı mı umuyordun?"
"Aşkın gözünün kör olduğu söylenir, hız sayacı olduğu değil..."

"Kendimi motive etmek için müthiş bir tehlikeden kaçmakta olduğumuzu hayal ediyordum. Ardımızda, devasa bir lav dalgası, apartmanları erite erite akıyordu. Veya dev bokböcekleri bizi yemek istiyordu... Ric ve ben insan türünün canlı kalan son iki örneğiydik, o yüzden mümkün olduğunca hızlı koşuyorduk. Biz dünyanın son umuduyduk. Korunaklı bir yere sığınınca, üreyip yeryüzünü tekrar insanlarla doldurmak için bol bol sevişmemiz gerekecekti. Teşekkürler bokböcekleri!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder