Follow Us @ozgurkitaplar

Ağustos 28, 2015

Kurucunun Kızı - Amy Engel || Kitap Yorumu




Kitap: Kurucunun Kızı
Orjinal Adı: The Book of Ivy
Yazar: Amy Engel
Seri: The Book of Ivy
Seri Sayısı: 1/2
Yayınevi: Yabancı
Tür: Distopya, Genç Yetişkin
Sayfa Sayısı: 270 (Ciltli)
Goodreads Puanı: 4.25
Benim Puanım: 5/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku







Arka Kapak

Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı. 

Bu yıl benim sıram gelmişti. 

Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. 

Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. 

Çünkü Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım… 


Övgüler

"Bir oturuşta okudum. İ-NA-NIL-MAZ-DI! O nasıl bir sondu öyle?!" 
- Wendy Higgins, Tatlı Şeytan ve Tatlı Tehlike romanlarının yazarı-

"Etkileyici ve ince düşünülmüş bir dünya, merak uyandırıcı bir başlangıç, cesur bir kahraman."
- Kırkus Reviews-

"Güçlü karakterler, karmaşık ilişkiler, politik entrikalar ve ihanet, kitabı elinizden bırakmanıza engel olacak; daha fazlası için sabırsızlanacaksınız!"
-School Library Journal-

"Kurucunun Kızı'nda bir distopyada arayacağınız her şey var: tüyler ürpertici bir olay örgüsü, heyecan verici karakterler ve her kelimesi özenle yazılmış bir hikâye."
-Insightful Minds Reviews-


Yorumum

Merak uyandıran bir başlangıç ve Çıldırtan bir son. Cidden. O son nedir? Neden bittin ama sen ya! Allah'ım gerçekten meraktan, üzüntüden, heyecandan donup kaldım. Kitaba 5 puan verdim. 20, 50, 100 üzerinden de versem yine tam puan alırdı. Tek kelime ile inanılmazdı. Kurgu mükemmel. Karakterler müthiş. İnce düşünülmüş olaylar ve daha da fazlası. En sevdiğim distopyalar arasına girmemesi imkansızdı ki girdi de. Kitap mükemmel gerçekten süper, harika. Yani bu kelimelerle anlatılmayacak kadar çok sevdim kitabı. İçimdekileri, aklımdakileri anlatmak için çok fazla kelime hazinem olması gerekir ki olsa da doğru kelimeleri bulabileceğimden şüpheliyim. Bütün övgüleri hakeden bir kitap.

Ivy. 16 yaşında cesur, güçlü süper bir karakter. Kendisinin de dediği gibi Bishop'u öldürmek için görevlendirilen biri. Kitap onun ağzından anlatılıyor.

"Okuması kolay birisin Ivy ama kitabın karmakarışık."

Bishop. Bishop, adını söyleyince bile içime bir mutluluk doluyor. Gözlerim kalp şeklinde, kalbim atış hızını kestiremediğim bir heyecanla atarken okudum Bishop'u. Mükemmel bir karakter. 18 yaşında ve Ivy ile evlenmek zorunda kalan bir genç. Aslında Ivy'nin yerine onun ablası Callia ile evlenmesi gerekiyordu fakat 16 yaşında evlenmek istemeyen Bishop düğünü erteleyerek iki yıl sonra Ivy ile evlenir. 

Önce bir konuyu anlatayım. Yaşanan bir nükleer savaş dünyayı neredeyse yok etmiş. Ivy’nin büyükbabası Samuel Westfall ve yanında savaştan kurtulan insanlar ile birlikte buldukları savaştan çok fazla zarar görmeyen bir alanda yaşamaya çalışmışlar fakat hiç bir şey kolay olmamış. Aralarında çıkan iç savaş sonucu yönetim Başkan Lattimer'ın babası Alexander Lattimer tarafından ele geçirilmiş. Yaşadıkları yerin kurucusu Westfall'lar olduğu için onun soyuna Kurucu unvanı, Lattimer'lerin soyuna ise Başkan unvanı verilmesi kararlaştırılmış. Barışı sağlamak ve iki toplumu da dengede tutmak için kazanan tarafın erkeklerinin kaybeden tarafın kızlarıyla evlendirildiği bir sistem oluşturulmuş. Bu yıl sıra Ivy’ye gelir ve başkanın oğluyla evlenmesi gerekiyordur. Çoğu için bu evlilik eşlerini mutlu etmek ve onlara bir çocuk vermektir. Fakat Ivy babasının yönetimi ele geçirmesi ve demokrasiyi geri getirmesi için yapılan planda görevi Bishop Lattimer’i mutlu edip ona çocuk vermek değil onu öldürmektir. Ama işler beklenildiği gibi olmuyor. Çünkü Bishop Lattimer Ivy’nin ailesinin ona söylediği gibi kötü, acımasız, zalim biri gibi görünmüyor ya da en azından çok iyi bir oyuncu. Böyle bir durumda ikileme düşen Ivy ne yapması gerektiği konusunda bir seçim yapmak zorunda kalıyor.

Dediğim gibi mükemmel bir kitap. İlk kitabı Kurucunun Kızı olan Amy Engel'in kalemine bayıldım. Gerçekten ortaya süper etkileyici ve her bir ayrıntısıyla mükemmel bir dünya çıkarmış ortaya.

Ve kitabın hiç sevmediğim, bir kaşık suda boğmak istediğim, olsun bu ya öldürün dediğim kişisi Mark. Aptal adam. Pisliğin teki. Kitapta yaptığı o hayvanlık yok mu öldürseydiler daha iyidi. Ve Ivy'nın ablası Callie. Yok böyle itici bir karakter. Hiç sevmedim. Bunun geçtiği yerleri okudukça kıza olan nefretim daha da arttı. Bu iki karakter gerçekten gözümde pislikler. Ivy'nin babasını da pek sevdiğim söylenemez hani.




Her şeyiyle güzel bir kitaptı. Akıcı. Merak uyandırıcı. Cesur ve güçlü karakterler. Etkileyici. Müthiş.

"Mutlu musun Ivy? diye sordu beni şaşırtarak. Tüm hayatım boyunca kimsenin bana bu soruyu yönelttiğini hatırlamıyordum."

Okumadıysanız kesinlikle öneririm ama ikinci kitabı beklemenizi tavsiye ederim. Yabancı yayınları ikinci kitabı Kasım'da çıkarıcak diye biliyorum. Kesinlikle ikinci kitap The Revolution of Ivy dört gözle beklediğim bir kitap. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder