Follow Us @ozgurkitaplar

Temmuz 31, 2015

Ölüm Emri - James Dashner // Kitap Yorumu


Kitap: Labirent Ölüm Emri
Özgün Adı: The Kill Order
Yazar: James DashnerSeri: Maze Runner 0,5 (4)
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 397
Türü: Distopya, Yeni Yetişkin
Goodreads Puanı: 3,71
Benim Puanım: 3/5





Arka Kapak

Ani bir patlamayla sonun geldiğini sandılar. 

İsyan kurulmadan, Kayran inşa edilmeden ve Thomas, Labirent'e girmeden önce bir güneş patlaması dünyayı vurmuş, insan nüfusunun çoğunu öldürmüştür.

Ancak en kötü günler henüz yaşanmadı.

Mark ve Trina o yıkımdan sağ çıkmayı başarmıştır. Ama şimdi bir virüs hızla yayılmaktadır; insanları cinnete ve cinayete sürükleyen bir virüs. 

Tedavi yok. Kaçış yok. 

İki genç, hayatta kalmayı başarabilirlerse insanlığın geri kalanını kurtarmanın bir yolunu bulabileceklerine de ikna olurlar. Çünkü bu yeni, yıkılmış dünyada her yaşamın bir bedeli vardır. Ve bazıları için ölünüz, dirinizden daha değerlidir. 

Son aslında sadece bir başlangıçtır.


"Geçmişi ve geleceği bugünle harmanlayan Ölüm Emri hem distopya türünün klasik eserlerini anımsatıyor hem de Dashner'ın çok satan Labirent üçlemesinin temelini sağlamlaştırıyor."
-Kirkus Reviews-


Benim Yorumum

Seri bitti. Hala inanılmaz geliyor. Gerçi ben bu seride en çok ölümcül kaçış ve alev deneylerini sevdim gerisi benim için boş gibiydi. Ölüm emrini okurken sorularıma cevap alabileceğimi sandım ama umduğum gibi olmadı. Ben bu seride gereksiz ölümlere alıştım özellikle son isyan kitabından sonra. Keske James daha az gereksiz ölüm yapsaydı yani bazı ölümler falan saçma geliyor özellikle son isyan ölümleri hâlâ bana sinir bozucu geliyor.

Ayrıca cevapsız sorularda var. Mesela Dünya neden birden güneş patlamasına maruz kaldı anlamadım. Kitapta daha çok Işıl yani önceki kitaplarda da adı geçen Işıl virüsünün geçmişi üzerinde çok fazla durulmuş. Keske biraz da İsyanın üzerinde durulsaydı.

Işıl yani insanların delirmesine neden olan virüs PSK yani Patlama Sonrası Koalisyonu için üretilen virüs. Amaçları patlamadan sonra azalan kaynakların tükenmesini önlemek için nüfusun yarısını ortadan kaldırmak için bu virüsü yaymak. Fakat işler umdukları gibi gitmiyor çünkü virüs tehlikeli bir hâl alıyor. 

Kitapta eski karakterleri göremiyoruz zaten. Sadece ilk birinci bölümde ve son bölümde eski karakterlerden iki kişiyi görüyoruz. İpucu vereyim mesela kitabın temelini oluşturan iki karakter ;) 

Bu kitapta yeni kişiler görüyoruz. Çünkü kitapta 12 yıl öncesine dönüyorlar. Mark, Trina, Deedee, Alec, Lana, Darnell, Misty, Toad gibi kişiler giriyor. Bunlar Güneş Patlamasından sağ çıkan insanlardan bir kaçı ve yaşamak için yaptıkları kamp alanına bir gün kayaç saldırıyor ve rastgele insanları öldürüyorlar. Buradan sağ kurtulanlar bu insanların amacını araştırmaya başlıyorlar. 

Tabi ki her zaman ki gibi akıcı bir kitap oldu. James gerçekten yazdığı kitapların hepsinde akıcı ve sürükleyici geçmesini sağlıyor. Kitap olmasa da olurdu tabiki çünkü seri hakkında zaten çok fazla bir bilgi yok. Keşke kitap Thomas ve Teresa aynı zamanda Minho, Newt falan olsaydı ama olmadı başka karakterler vardı. Artık karakterlerin bir anda ölmesine alıştık diğer kitaplarından. James klasiği oldu bu resmen. Yani güzel bir seriydi bitti. Önerir miyim son iki kitaptan biraz düşünceli olduğum için kararsız kalırım. Bu kitaba da 3 verdim zaten onu da ilk kitapların hatrına. Keşke seri ölümcül kaçış ve alev deneyleri gibi olsaydı çünkü son isyan ve ölüm emrinde beklediğimi bulamadım.

Sadece Thomas, Minho ve Newt arkadaşlığını özleyeceğim :( Ah thomas :**



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder