Follow Us @ozgurkitaplar

Nisan 27, 2015

Kuşatma ve Fırtına - Leigh Bardugo || Kitap Yorumu

Kitap: Kuşatma ve Fırtına
Orjinal Adı: Siege and Storm
Yazar: Leigh Bardugo
Seri: The Grisha 2/3
Sayfa Sayısı: 448
Yayınevi: Martı Yayınları
Goodreads Puanı: 4.15
Benim Puanım: 4/5



















Tanıtım

Her zaman böyle olmayacak. Özgür kaldığın günlerin sayısı arttıkça hayatın kolaylaşacak… 


En güçlü Grishalardan biri olan Güneşin Elçisi Alina Starkov, Karanlıklar Diyarı'nda yaşanan faciadan kaçıp arkadaşı Malyen'le birlikte, arkasında bıraktığı dünyanın karmaşasından uzak kalacağını düşündüğü bambaşka topraklara doğru yola çıkar.

Ancak kaderinden ve geçmişinden kaçmak sandığı kadar kolay olmayacaktır. Karanlıklar Efendisi yenilediği gücü ve ölümcül planlarıyla yeniden karşısına çıkmaya hazırlanmaktadır. Alina'nın Karanlıklar Efendisi'ni yenmek ve terk etmek zorunda kaldığı Ravka'yı özgürlüğüne kavuşturmak adına gereken güce ulaşması için uzun ve tehlikelerle dolu bir yolculuğa çıkması gerekecektir.Kuşatma ve Fırtına'nın karanlık dünyasında Alina'yla birlikte kaybolacak ve oradan asla dönmek istemeyeceksiniz.

"Eşsiz ve büyüleyici tasvirlerin her sayfasında kendini hissettirdiği Kuşatma ve Fırtına'nın kendine özgü dünyası onu benzersiz kılan etkenlerden sadece biri."
-Booklist-

"Mükemmel bir kurgu ve aksiyonla harmanlanmış bu sürükleyici roman okurların hayal gücünü harekete geçirmekte oldukça başarılı."
-The Los Angeles Times-

"Bardugo yine fantastik edebiyatın nasıl yazılması gerektiğini ispatlar nitelikte bir romana imza atmış."
-The New York Times-

Kuşatma ve Fırtına'yı bitirdikten sonra onun daha önce okuduğunuz hiçbir kitaba benzemediğini anlayacaksınız."
-Publishers Weekly-


Benim Yorumum

Karanlıklar Efendisinden kaçmayı başaran Güneşin Elçisi Alina Starkov, Büyük Deniz'den geçer ve Cofton adında bir kasabada kalır. Hayatını kaçak yaşamak zorunda kalan Alina'nın yanında sadece Malyen vardır. Ancak kaderinden kaçmak sandığı kadar kolay değildir. Çünkü Karanlıklar Efendisi onları tekrar bulur ve esir alır.

İlk kitabı daha çok sevdim ama bu kitapta fena değildi pek içime sinmedi ama.. Kitabın başları sıkıcı ve insan bir yerden sonra tıkanıyor okuyası gelmiyor ama son bölümlerde biraz daha iyi oldu.

Karakterlere gelirsek ben Alina karakterini daha iyi bulmayı isterdim çünkü bazı şeyleri beni sinir ediyor. İlk kitapta da ikinci kitapta da fazla sevemedim. Kitaba yeni giren bir karakter var Sturmhond. Sturmhond Kitaba denizci olarak giriyor fakat okuyunca daha farklı şeyler olduğunu anlıyorsunuz. Sturmhond en sevdiğim karakter arasına girdi :D Eğlenceli ve komik bir yapısı var ve bu çok hoş. Umarım üçüncü kitapta da Sturmhond karakterini görürüz. Ayrıca yan karakterlerden olan Tolya ve Tamar'da güzel karakterlerden.

Kitapta ilk kitapta da olduğu gibi yine çeviri hataları ve tuhaf kelimeler var. Buna biraz daha dikkat edilse daha iyi olur aslında. Biraz ara verdikten sonra 3. kitabı da okuyacağım.

Kitabın Ön Okuması İçin tıklayın.




Alıntılar

"Zayıflık iyi bir kılıktır. Senin insan olduğunu bilmeleri gerektiğinde öyle davran ama asla öyle hissetme."

"İster prens olsun ister fakir biri, her insanın bir bedeli vardır."

“Ben bir korsanım, Alina,” dedi sakince. “Ben alabileceğim her şeyi alırım.”

“Kahramanların ve azizlerin sorunu ne biliyor musun, Nikolai?” diye sordum, atlasın kapağını kapatıp kapıya doğru giderken. “Genellikle sonunda hep ölüyorlar.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder